הודעה לבעלי האתר

תקופת הניסיון הסתיימה, יש ליצור מנוי דרך ממשק ניהול האתר.
האתר נכנס לרשימת המחיקה ויימחק בקרוב
לחץ כאן אם אינך זוכר את כתובת ממשק ניהול האתר שלך.
טיפים ל"טסט"

טיפים ל"טסט"

 

* מורה נהיגה – אורי לוי*

* 7911988– 054 *

*  מרצה בכיר  *

לנהיגה מונעת תאונות, נהיגה ייעודית, ורענון בנהיגה.

 

           שירות קבלת תוצאות ה"טסט" מיד עם פירסומם       

           תוצאות הטסט מייד לאחר פירסומם ע"י משרד הרישוי ניתן למצוא בעמוד הבית -
           באתר של -
מורה נהיגה בירושלים - אורי לוי - http://driving.coi.co.il .
           או בדף הבית באתר חליפי  http://limudnehiga.fav.co.il .

          

           הקש על הקישור - תוצאות הטסט מיידי - לחץ על התאריך שבו בוצע הטסט - 
           ובדוק את רשימת השמות המופיעה מתחת לשם בית הספר לנהיגה שמטעמו 
           בוצע ה"טסט" - (לדוגמא - בית ספר "הבירה") -
אם שמך מופיע ברשימת השמות - 
           עברת בהצלחה את ה"טסט". 
לא מצאת את שימך ברשימה - ניכשלת.

    

לחץ כאן - לפרטים אודות המבחן המעשי בנהיגה - באתר משרד התחבורה

       להלן כמה עצות מועילות כיצד להתנהג ב"טסט" במבחן המעשי :

      1.    התייחס לטסט כחלק משיעור נהיגה רגיל, אין צורך להתאמץ לעבור אותו בהצלחה, זה רק ירגש אותך

               ויזיק לך, מורה הנהיגה הכין אותך בשיעורי הנהיגה למעבר בהצלחה של הטסט, נהג כמו בשיעור הנהיגה

               וזה יספיק לך לעבור בהצלחה את ה"טסט".

        2.    הבט לצדדים בעת חציית צמתים גם כשזכות הקדימה שלך, אל תשכח שהטסטר לא יודע מה אתה חושב,

               דבר איתו בפנטומימה, בשפת הגוף, הנע את ראשך לצדדים כדי שיראה ויבין שאתה בודק את כל הכיוונים

               בצומת.

        3.    בעת החלפת נתיבים ולפני כל סטייה ופנייה יש להסתכל במראות ובעיניים, ורק כאשר הנתיב אליו אתה רוצה

               להיכנס פנוי, תאותת ותסטה ו/או תפנה לנתיב החדש.

        4.    זכור !!  איתות לפני הסתכלות, גורם להפרעה לנהגים בנתיב אליו אתה רוצה להיכנס, וזו עבירת תנועה של

               "אי מתן זכות קדימה" לרכבים בנתיב אליו אתה נכנס.

        5.    הקפד להפנות ראשך לאחור בעת נסיעה לאחור, ובנסיעה קדימה השתמש גם במראות הצד מלבד המראה

               המרכזית.

        6.    תכנן את נסיעתך ובחר את הנתיב הנכון עוד לפני הגיעך לצומת.

        7.    זכור !!  סטיה מנתיב בתוך הצומת אסורה בהחלט !!  עקיפה בצומת מותרת בטורים מבלי לסטות מהנתיב

               בשטח הצומת, התחלת בנתיב מסוים סיים את הצומת באותו נתיב ואחר כך תכנן סטיה מנתיב אם יש צורך ?? 

    7 א'     בדוק מאיזה נתיב נכנסת לצומת, וסיים באותו נתיב את הצומת , הבדיקה תיעשה כדלהלן :

              כאשר אתה חוצה את הצומת בקו ישר או פונה ימינה יש לספור את הנתיבים מימין כדלהלן :

              בדוק מצד ימין למדרכה או מהקו המקווקו הרחב (השמן) - האם אתה בנתיב הראשון מימין או השני מימין

             או השלישי מימין וכולה וסיים בהתאם את הצומת בספירה לימין המדרכה או לקו המקווקו הרחב.

              כאשר אתה פונה שמאלה בצומת :

              ספור את הנתיבים מצד שמאל של המדרכה או שטח ההפרדה, התחלת בנתיב ראשון משמאל סיים בנתיב

              ראשון משמאל, כלומר צמוד למדרכה או לשטח ההפרדה, התחלת שני משמאל סיים שני משמאל את הצומת וכולה.

       8.    אל תשאיר ביצוע פעולות טכניות (החלפת הילוכים, האטה וכו') לרגע האחרון, למשל, לפני ביצוע פנייה או עקיפה.

       9.    הסתכל קדימה לאופק, ורחוק ככול האפשר, למרכז הנתיב, זכור !! לכיוון אליו אתה מסתכל לשם הרכב יופנה

              אוטומטית.

      10.   שמור תמיד על נתיב נסיעה ישר ונקי ממכשולים, בהבחינך מרחוק במכשול בדרך (גם ברכב חונה) תכנן את
              עקיפתו 
מוקדם ככל האפשר באלכסון ארוך עם שימוש מינימלי בהגה. ובצע את הפעולות הדרושות בכדי 
              להשתלב בתנועה 
בצורה חלקה מבלי להוות גורם סיכון או הפרעה לתנועה.

      11.   המנע ככל האפשר מכניסה למצבים קשים ומסוכנים כגון מעבר במקום צר או עקיפה מיותרת, ואם הגעת
              למצב כזה, 
תפתור את הבעיה תוך כדי האטת המהירות עד כדי גלישה .

      12.   מהירות הנסיעה המקסימלית בעיר היא 50 קמ"ש, ואם יש תמרור, התמרור יקבע את המהירות המקסימלית או

              המינימלית בכביש.

      13.   סע ב"מהירות סבירה" ולא במהירות המקסימלית. הווה אומר התאם מהירות נסיעתך לתנאי הדרך ולא למהירות

             המקסימאלית המותרת עפ"י חוק. אם הדרך מאפשרת סע במהירות המקסימלית, אם לאו סע במהירות סבירה. 

      14.   חציית צמתים - כאשר הנך נדרש לתת זכות קדימה המתן בסבלנות תוך הסתכלות מתמדת לצדדים, גלוש באיטיות

              אל שדה ראייה. במידה ואין שדה ראייה במקום בו נעצרת, חצה רק כאשר הנך בטוח לגמרי כי אינך מהווה הפרעה 
              או סיכון לתנועה 
החוצה.

      15.   בתמרור עצור !! עצור עצירה מוחלטת בסמוך ולפני קו העצירה, במידה ואין קו עצירה עצור במקום שבו רואים את

              התנועה הכי טוב, הווה אומר עצור בקו הדמיוני המחבר את אבני השפה או את קווי השול הימני הצהוב.

              גם אם לצורך זה אתה עומד על מעבר חצייה.

      16.   אם צופרים לך מאחור? אל תלחץ ! סע כרגיל ומבלי להתייחס לרכב הצופר.

     17.   בעת החלפת נתיב וודא היטב כי הנתיב אליו אתה אמור להיכנס פנוי ויש באפשרותך להשתלב מבלי להפריע ולסכן

             את התנועה בנתיב זה. בזמן הסטייה אל הנתיב הקפד על סטיות הגה עדינות ולא חדות מידי.

     18.   הקפד על פניות שמאלה נכונות.

             לפני הפניה שמאלה בדוק האם כביש הכניסה לצומת  וכביש היציאה מהצומת, (לאחר הפניה שמאלה),  הם כביש

             "חד סטרי או  "דו סטרי" ונהג כדלהלן : 

             בכניסה לצומת - (לפני הפניה שמאלה) - אם הגעת לצומת :

             א.  מכביש חד סיטרי - התמקם (לפני הפניה שמאלה) בצד שמאל של הכביש.
             ב.  מכביש דו סיטרי  - התמקם (לפני הפניה שמאלה) במרכז הכביש (כאשר חובה להשאיר מקום לרכב הבא ממול -

                 מהתנועה הנגדית).

             ביציאה מהצומת - (אחרי הפניה שמאלה) - אם סיימת את הצומת :

             א.  לכביש חד סטרי - התמקם בצד שמאל של הכביש. (מיד אחרי ההתמקמות בשמאל הכביש יש לחזור ולנסוע 

                   בימין הכביש).

             ב.  לכביש דו סיטרי - התמקם בצד ימין של הכביש.

             זכור !! ההתמקמות בצד שמאל של כביש חד סיטרי בסיום הפניה שמאלה היא זמנית, מיד אחרי ההתמקמות בשמאל

             יש לחזור ולנסוע בצד ימין של הכביש החד סיטרי.  

                                                       שיהיה בהצלחה !!!

 

 

- חזור לדף הבית -

חזרה לדף הבית