הודעה לבעלי האתר

תקופת הניסיון הסתיימה, יש ליצור מנוי דרך ממשק ניהול האתר.
האתר נכנס לרשימת המחיקה ויימחק בקרוב
לחץ כאן אם אינך זוכר את כתובת ממשק ניהול האתר שלך.
צמיגי הרכב

צמיגי הרכב


צמיגי הרכב

לא משנה באיזו מכונית אתם נוסעים, או אילו מערכות בטיחות משוכללות יש לה.
בשורה התחתונה – הקשר ביניכם לבין הכביש מתמצה בארבע פיסות גומי שחורות,
שדוהרות קדימה במהירות: צמיגים. הצמיגים שלכם.

צמיגי המכונית, הם שיקבעו את אחיזת הכביש של הרכב, את מרחק הבלימה
ואת היכולת להפנות את הרכב בלי לאבד שליטה. (סטייה מנתיב, פניה ימינה או שמאלה).
צמיגים טובים הם אביזר הבטיחות החשוב ביותר למכונית,
ואם הבטיחות באמת חשובה לכם – אל תתפשרו בקניית צמיגים חדשים, קנו את הטובים ביותר.
 

ראה קישור - המדריך השלם לצמיג.
קישורים לאתרים אחרים -

סרטון כיצד לקנות צמיג חדש. 
https://www.youtube.com/watch?v=qRKPsihG8G8&feature=related

סרטון - מה אתה יודע על הצמיג שלך
https://www.youtube.com/watch?v=gxOOiG7k6lI&feature=related

http://www.nrg.co.il/online/53/ART1/805/026.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3213711,00.html


טיפים על צמיגים
 
 
מתי מחליפים
אורך החיים של הצמיג משתנה לפי אופי הנהיגה, סוג הדרך והסביבה הגיאוגרפית. בדרך כלל צמיגים מחזיקים מעמד
כשלוש שנים או כ-50 אלף קילומטר. גם גומי
שלא חווה כל עומס מתבלה אחרי שנים ספורות, ובוודאי כשהוא נושא
משקל של כמה מאות
קילוגרמים של מכונית במהירויות גבוהות. כדי למדוד את שיעור שחיקת הצמיג צריך לתחוב סרגל
קטן ב"תעלות" שבסוליית הצמיג. בצמיגים רגילים של מכוניות סטנדרטיות, עומק קטן
מכ-1.5 מ"מ פירושו - הגיע הזמן
 להחליף את הצמיג.
 
 
הולכים בזוגות
ההמלצה היא להחליף את הצמיגים בזוגות ולרכוש צמיגים זהים בשביל אותו ציר גלגלים - קדמי או אחורי. צמיגים זהים
הם בעלי מידות וחברות זהות וכך נמנע
נזק מיותר לדיפרנציאלים.
 
לא לחסוך
צמיג משובח אוחז טוב יותר את הכביש, גם כשהאספלט רטוב. הוא גם נהנה מתוחלת חיים גבוהה.
 
גלגל חלופי
במקרה נקר, נקרא הצמיג החלופי לדגל. כדי להיות מוכן ליום פקודה, הצמיג החלופי צריך להיות מנופח במידה הנכונה
"רצוי למלות יותר מהרגיל". גלגל חלופי
במידה קטנה יותר משאר הגלגלים מחייב את הנהג לנהוג עד לצמיגייה הקרובה
(פנצ'רייה) במהירות נמוכה עד 80 קמ"ש
.
 
כתמי שמן וחומרים כימיים
עדיף שלא להחנות את המכונית על כתמי שמן ושאר חומרים כימיים. הגומי של הצמיג עלול להיפגע ואורך החיים שלו
יצטמצם
.
 
 
בלאי בלתי אחיד
אם מבחינים בבלאי רק באחת משפות הצמיג, צריך להחליף את הצמיג ולבצע גם בדיקה מכנית של המכונית
(כיוון פרונט). המשמעות עלולה להיות שאחד ממרכיבי
השלדה אינו תקין : מתלים, הגה פרונט וכו'.
התופעה עלולה להיגרם גם עקב נסיעה ממושכת
בלחץ ניפוח בלתי תקין.
 
 בדיקת הצמיג מה וכיצד?
הקפד על בדיקה קבועה של הצמיגים שתכלול:
בדיקת לחץ אויר שבועית כשהצמיג קר עפ"י המלצת יצרן הרכב (כולל הרזרבי).
בדיקה חזותית שתכלול ניקוי חריצים מאבנים וגופים זרים ובדיקת מבנה חיצוני כמפורט להלן.
ברכב יד שניה ובהחלפת צמיג, בדוק התאמת הצמיגים מבחינת מבנה, גודל וכד', להמלצת היצרן, כפי שמופיע בספר הרכב.
במידה והבחנת באחת מהתופעות הבאות, פנה מייד לתקריה או מוסך מורשה:
עיוותים ונפיחויות באזור הסוליה, הדפנות והעקב. בקיעים, חתוכים ופגיעות עמוקות בסוליית הצמיג ובתעלות הסוליה.
שפשופים חזקים או סדקים רדיאליים ואלכסוניים בדפנות הצמיג.
יציאת חוטי פלדה והתגלות שכבות המבנה.
שחיקה חזקה ובלתי אחידה של מדרס הצמיג, מחייבת בדיקת לחץ אויר, כיוון פרונט, איזון גלגלים, בולמי זעזועים ומערכות
אחרות המשפיעות על ביצועי הגלגלים
.
שחיקת המדרס עד לבליטות בתעלות המסמנות גבול השימוש הבטיחותי בצמיג (כ – 2מ"מ.(
 
 
עשה ואל תעשה!
1.  צמיג חייב בסימן אחד מתקני הבטיחות הבינלאומיים DOT - אמריקאי, E    
     - אירופאי, JIS - יפני. אל תתפשר על בטיחות !

2. 
ודא כי עומק התעלות בצמיג יהיה לא פחות משני מ"מ.

3. 
הרכב את הצמיגים החדשים יותר על הציר האחורי.

4.  אין להרכיב צמד צמיגים בציר שאינם באותה מידה, יחס חתך
, רמת עומס
     ורמת מהירות. בהחלפת 
צמיג בודד יש להקפיד שעומק התעלות בצמיג
     הנגדי על
אותו ציר יהיה לא פחות מ – 50% מהחדש.

5. 
שמור על לחצי נפוחועומסים עפ"י הוראות היצרן. כך תדאג לנסיעה 
     בטוחה, להארכת חיי הצמיג 
ולחסכוןבדלק.

6. 
הקפד שתיקוני תקרים יהיו מקצועיים.

7. 
תקן לקויים במערכות הרכב המשפיעות על שחיקה מוגזמת ולאאחידה 
    בצמיג (כוון זוויות היגוי-פרונט, 
איזון גלגלים, בולמי זעזועים, תופי
    בלמים
ואופנים).

8. 
הקפד על איזון הצמיגים. במקרה של החלפת צמיגבודד יש לאזן גם את
    הצמיג השני על אותו
הציר.

9. 
עשה לך הרגללבדיקת הצמיגים מדי שבוע. הבדיקה תכלול: לחץ אויר
    (כשהצמיג קר), ניקוי חריצים 
מאבנים וגופים זרים ובדיקה חזותית
    לפגיעות
.
 
טבלת קודי מהירות
 
 120 קמ"ש L -
 130 קמ"ש  M -
 140 קמ"ש  -  N
 150 קמ"ש P -
 160 קמ"ש  Q -
 170  קמ"ש R  -
 180  קמ"ש S -
 190 קמ"ש  T -
 200 קמ"ש U -
 210 קמ"שH -
 240 קמ"ש  V -
מעל 240 קמ"ש ZR -
 270 קמ"שW -
 300 קמ"ש  Y -